Időjárás állomás

Click for Santiago de Compostela, Spanyolország Forecast

Én

Április 01-i indulásomra készülő blogomon üdvözöllek. Bréko-bréko.

Camino dal

Discover the playlist EMPI with Cabaret de campagne

Képek

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Spanyolország - időjárás

El tiempo en España

2009.10.14. 14:11 empi

Előzmények

A történet valamikor 2008 tavaszán egy ejtőernyős ugrással kezdődöt... Pontosabban hamarabb. ;) Akkor nem is gondoltam volna, hogy az a perc, ott a diósdi kisiskola elött, Almával beszélgetve, ennyire belém ivódik. Tisztán emlékszem, ott állunk és közlöm vele, hogy az ugrás után, a következő missön a Camino lesz. Nem is gondoltam (talán) komolyan, nem volt bennem semmi elszántság. Egyszerűen csak mondtam... mostanra pedig kezd ez a dolog önállósodni. Hihetetlen, mennyire egyszerűen és döccenőmentesen megy minden, amit ennek rendelek alá.

Hát gondolom az első kérdés, ami felmerül mindenkiben, hogy minek megy az a faszkalap oda??? Azt hiszem, ismerősök fogják olvasni nagyobb számban az egyelőre végtelennek tűnő agyfolyásomat. Ti tudjátok - az igazat - a többi már csak rizzzssa :). Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem érdekel, de vallási okból. Szakrál kipipálva. Fizikálisan nagyon kíváncsi vagyok, napi 30 km, 30 napon kereszetül, hegyeken, sivatagon. Azt hiszem, tökös dolog. Egyedül. Fizikál kipipálva. Belső utas dolog, meglátjuk. Azt hiszem, van egy fontos dolog, amit egyelőre nem sikerült elsajátítanom a 30 éves regnálásom alatt, itt a Földön. Célokat kell kitűznöm magam elé, amiket teljesíteni kell! Na erre tökéletes lesz az "elkamion" (by erdő). (JÁTÉK: mi Erdő munkája a fenti poén fényében?) Belső balhé kipipálva. Régebben szerencsém volt sokat utazni, ez az utóbbi időben, több okból, nem volt lehetséges. Úgyhogy az itt felhalmozott deficitet kellene kiegyenlíteni. Túrisztfanatik kipipálva. Illetve jó pár hete úgy döntöttem, hogy ne csak magam miatt tántorogjak kint, ezért felajánlom mindenkinek, aki fontos nekem, akit szeretek, vagy egyszerűen csak igényli, hogy kiviszek a nevében egy kis követ. Ezzel jelképezve a kéréseiket, fájdalmaikat. Camino legmagasabb pontján, 1500 méteren van egy kereszt, aminek a "tövében" elhelyezi mindenki ezeket a köveket. Állítólag már 5 méter magas. :) Lehet, hogy ezzel túlvállalom magamat, vannak ismerősök a vasbeton üzletágban.

Nézzünk egy kis részeredményt: Ami biztos, elhatározás megvan, nem görcsös. Oké, ez jó jel. Időpont szinte tuti: 2010. április 3. Repjegy Párizsba, fapados, easyjet, 15 ezres beruházással megvan. Egyelőre ennyit buknék... ez egy grádi gintonic-os este. Belefér. Szabadság, bukovári jövőre minden, full lenullázom magamat. Következményektől félek, bár nem tudom, mit hoz ki belőlem ez az utazás, mostani állapotomban 6 hónap folyamatos meló, nyáron... tyühűűű... Gutorföldi nyaralás minimumba... Isten óvjon mindenkit!! Viszont szinte szó nélkül elengedtek. Bementem főnöknőmhöz, kitálaltam. Aztat mondta pénteken, hogy hétfőig gondolkozik. Hát, ok, legyen, én vagyok lejjebb a hierarchiában. Következő hét vége fele, már Ő szólt, hogy megvan a döntés. Yes, oké cserikok, tőle go akár. Fixesíteni ;) később fogunk. Valahogy nem izgultam, mikor azt mondta, következő napra válaszol. :) Azt hiszem, ez már ott, akkor igent jelentett.(JÁTÉK: 1-5-ig milyen nélkülözhetetlen vagyok az előbb leírtak "fényében" :)?) Breka itt köszi, arigatógazajmasz songukucsimoku hadzsime!

Felszerelések: jó zsákom megvan, évek óta. Egy nagy beruházás kipipálva. Túrabakancs-téma folyamatban. Tegnap voltam túraboltban, mondtam az ürgének, komolyabb bakancsra lenne szükségem. Megfontoltan vásárolnék... kivételesen ebben az esetben. Végül is élő vázon bőr-műanyag kiegészítéssel fogok élni 1 hónapig. Megmutatta a csodát, ami felért egy hasbalövéssel egy shotgunnal. Csöves magyar ide figyelj, 60 rongy és nem a legdrágább. Valami jégcsákányt lehet a sarkába belevágni?? Full képzavar. Nem értem. Azt hiszem erre az opcióra nincs szükségem, nem Sztalóne-Függőjátszmára készülök.Tehát ez folyamatban, 30.000 Ft-nál többet nem szeretnék erre költeni. Talán mutherdzsi blájt is rá tudom venni, hogy a karácsony alkalmával szálljon bele a büdzsébe. Hálózsák, túrazokni, egy vízálló nadrág, ill. egy esőkabát, poncsó jellegű, amit még be kell szereznem. Polár, alsó öltözetek... amúgy is azt mondják, 3 váltásnál nem kell többet vinni, nem tétel. Utazás odafele, Párizsba jegy oké, de kell számolnom a reptértől a városig, 10 euro. Párizs-Bayonne TGV-vel, neten elővételbe nem para, tavasszal veszem meg. Már nem emlékszem, de talán ez is 10-15 e-ből meglesz. Bayonne-Saint Jean de Pied de Port, kb 1 óra vonattal, az már a francia út... vasárnap reggel már ott lehetek. Nagyon faszántos lenne, mert akkor nyernék már egy napot az elején. Hazaút.. hát itt még megy a küszködés. Azt mondják 28-30 nap alatt meg lehet járni. Több kérdés merül fel itt. Santiago de Compostella után, szeretnék még lemenni az óceánhoz. Itt rituálisan megborotválkozni, elégetni a ruháimat, megfürödni - persze az óceánba, és nem arra gondolok, hogy a saját levemben fogok az út végéig regnálni - és megnézni a naplementét. Ez + 1 nap. Innen indulnék haza. Ja ez juróp legnyugatibb része! Középkorban a világ vége volt. Állítólag lélekvesztő gépekkel el lehet jutni Madridba vagy Barcelonába. Nem nagy összegért. Ezüstszínű, csirkeszállító, 50 éves, utoljára a Midway szigeteki csatában látták. :) Ha fociról lenne szó, nem kérdés, de valamiért Madrid fele húz a szívem. És akkor itt jön a dolog sarkalatos része, mikorra vegyem meg a vissza jegyet?? Fapaddal ez nem nagy összeg, most, előre. Kint megvenni luxus lenne. Ha hamarabb érkezek meg, akkor Madridban kicsit drága a szállás. Nem szeretnék állomáson aludni, ahol éppen a baszk szeparatista testvéreink a kihalóban lévő szittyák (jómagam)egyik utolsó példányát küldik a valhallába, még vagy több száz hispánnal. Nem leszek járulékos veszteség. Sietni, idegeskedni, vonatozni, buszozni nem szeretnék. Lábon kívánom megtenni végig az utat. Alátervezni sem lenne szerencsés. Bár ezen probléma esetén csak a szám íze lenne rossz... olyan... reggeli, áporkás. :) Azt hiszem, már csak az e-zarándokdotkom akció van hátra. 1kg-os netbook megvan. Frenetikus egyszerűséggel és szerencsével jutottam hozzá a kissz drágasszághoz. Többen mondták, felesleges vinni. Möglátjuk. Kinti netezés a neccinger, állítólag már szállások is elég jól el vannak látva net lehetőséggel. Gondolom kufár vonalon megy ez a dolog. Tehát tejelj-netelj. Eredetileg honlapot akartam, de végül is... minek fizessek, ide felnyomom a rizsát, spancik meg oltanak. Erre tökéletes. Többen jelezték, építőjellegű kritikával természetesen, hogy elég sok a helyesírási hiba. Ebben nem lesz változás!!! Sorry. Bár nővérkém felajánlotta, hogy lektorálja a leírtakat, így időközönkét el fognak tűnni a diszgráfiás jelenségek. Addig is mindenkinek a megértését kérem! :)

Most jutott eszembe, hogy egy fontos dologról nem beszéltem, ami az ismert világ mozgatórugója: a pénz. Hát bizony, ez is egy olyan dolog, ami nélkül ez szinte lehetetlen. 30 napig leszek távol, ebből kb. 25-27 nap a Caminon. Ami azért fontos, mert ott nagyjából kiszámítható, mennyit fogok költeni. Gempa két irányba fog elfolyni. Szállásra kell költeni, ami a zarándokútlevél kiváltása után 0-10 euro között lesz. Vannak olyan szállások, amik becsületkaszások vagy valamilyen közösségi munka ellenében díjmentesek. Illetve vannak fizetős alberque de pelegrinosok. :) Ezek a drágábbak. Tehát szállásra a max. euróval számolok, ami 10 jurót jelent/nap. A kiadások másik része a napi kaja kiadás lesz. Sok helyen olvastam, hogy pellegrino menü 8 juró. Ez egy 3 fogásos extra kalóriatartalmú táp. Erre szükség is lesz. Azt hiszem a gda. nem 2000 kla ebben a pár napban. Kávéra, cigire nem kell költenem. Marad esetleg a pia, de az sem para, ha esetleg szeretnék betaknyolni. Opciós kiegészítés a pellegrinó menühöz egy korsó ser ill. 1 liter vörösbor!! hi-hííí. :) Az halál!! :) há-há. Száraz baszk bor. Papa, ebbőő botorkálás lesz, csak rá ne libbenjek erre a vonalra, mert akkor szakrál ugrott. A belső út meg róka fogta lesz. Ja!!! Útközben van olyan kút, amiből bor folyik. Aznapi szabad program meg van. :) Kis kitérő után, 20 euró/nap-nál járunk. Az az 600 euro/hó = 200.000 Ft = 2 havi fizetés. Az korrekt. Márciusi fizut kell félretennem, viszont azt teljesen!!! :s Az azt fogja eredményezni, hogy stand by üzemmódban élek, ami eddig soha nem sikerült. Azt hiszem, ez nagy kihívás lesz! A viccet félretéve: áprilisi 100.000 már nem gáz, hisz úton leszek. Esetleg egy biztonsági tartalékot kellene félretennem. Ha baj van, egy 50.000-ből  biztos haza tudnék jönni. Erre illetve esetleg egy verandás házra a 10300002-10383134-49010014 Mkb-és bankszámlaszámra várom az adományokat.

23 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://encaminom.blog.hu/api/trackback/id/tr961449679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Opill 2009.10.15. 16:59:25

Egy nagy keresztet is vinned kell,egy telihátast...És van egy alig használt bordó "cult-om",ha valamiért nem jönne össze a túrabakancs projekt.:)És egy kérdés.Alkoholt lehet fogyasztani a zarándokút alatt,vagy csak lelked legmélyebb forrásaiból fogsz táplálkozni?üdv

empi 2009.10.15. 20:50:20

@Opill: pellegrino menühöz jár alapból egy liter vörösbor,de ebben az esetben mezitelen felsőtestel,magamat korbácsolva kell megtenni a távot!
Az a cult lehet h még jól jön, a sárga talp nélküli martines mellé! :)

tikla84 2009.10.24. 18:06:33

Tényleg van egy-pár helyesírási hiba. :-)
Én adni fogok követ, ha nem baj.
Csak nem tudom mi lesz abban az 1 hónapban a csütörtöki újságokkal.

empi 2009.10.25. 03:39:09

@tikla84: nem vagyok tanult ember...+engedhetem magamnak.;)Ettől függetlenül,követ viszek.Lehet h pénzt kérek mint a középkorban. :)Hot magazin ügyben...huuu..nem is gondolkoztam...mi lesz a kis celebjeimmel...ooohhh..nem leszek képben..napokig??HjúúúLauri!!Meg van, majd tájékoztatsz a finomságokról!!Itt. :)

tikla84 2009.10.25. 15:29:52

@empi: Ok. Megbeszéltük. Cserekereskedelem lesz ebből, már látom.

rája 2009.10.25. 20:39:08

szevasz cz, beregisztráltam én is.Majd innen is nyomon követem a változást.Különösen a pellegrino menü spirituális hatására leszek kiváncsi!!

Opill 2009.10.26. 12:18:46

Csak egy észrevétel.Az új írásaid,jelölhetnéd valahogy,mondjuk új bekezdés:).Mert így összefolyik,ha így akarod akkor én kérek elnézést.A napi 20 euro-t meg megbeszéljük ha hazajöttél:)sztem több az.

empi 2009.10.26. 13:31:13

@Opill: Köszi h folyamatosan rajtam tartod védő tekintetedet. :)
Egyenlőre ez csak előzmény,egy blokk.
Utazás során majd napi bontásban lesz.Beszéltem pár pellegrinóval,ebből bőven kifogok jönni.Voltak akik ennél hitványabb kerettel mentek. :)...figyu, ha elég h minden 3.nap egyél, akkor beférsz mellém!! :)

empi 2009.10.26. 13:50:47

@rája: A rögby és a gödöllői vulvikus gyümölcs hadosztály mellett, rám is szenteltél pár percet.Köszönöm. :)
Remélem olyan hatásokkal nem kell szembe nézni, mint azon a 2évvel ezelötti,egyetlen és soha meg nem ismételt viszkis bulin. :)

rája 2009.11.04. 21:15:03

azt hiszem főleg Papa örülhat ha az az este nem ismétlődik meg...
bár én el tudnék viselni magamban annyi whyskit megint> ha úgy lenne.

rája 2009.11.28. 16:17:11

szevasz camino, gondolkoztál a téli túlélő túrán? Dec. 28-29, mi lassan nevezünk és akkor úgy csinálnánk hogy Te is jössz. www.hamahama.hu
csumpó

empi 2009.11.28. 19:11:32

@rája:apró kis kétségem van, copyzom miért is!!
" A TTTTT a klasszikus túlélőtúrákhoz képest jóval nagyobb??? egyéni és csapatteljesítményt igényel mind fejben, mind pedig fizikálisan. Éppen ezért a túra kezdő túrázók számára nem ajánlott!"
Amúgy jövő héten válaszolok.. :))

rája 2009.11.28. 22:21:11

hát nem vagyunk nagy gurmanok, de azért teljesen kezdők sem.Sztem simán menni fog, de vannak pontok, ahol fel lehet adni.A hideg miatt nehezebb egyébként szerintem.A camion meg biztos durvább.:)

empi 2009.11.29. 12:32:48

@rája: felettes énem válaszától teszem függővé.
Miről beszélsz, megcsináljuk vagy meghalunk érted Obány?? ;)

Mochila 2010.02.17. 15:18:41

Szia Empi!
Van itt pár téves infó a Caminoról, de ez nem baj. Ha a Caminos fórumon, ahova ma írtál, rajta maradsz, ezek a helyükre kerülhetnek benned és sok hasznos jótanácsot is kaphatsz. Szerintem John Brierley könyvét keresed, az tényleg jó választás, de ne vidd el, nehéz! Notebookot is felejtsd el, felesleges! Nagyon hosszú Út áll még előtted, de a lényeg, hogy elindultál. Buen Camino, ultreia e suseia (mindig előrébb és mindig magasabbra)!

empi 2010.02.18. 12:42:11

@Mochila: Szia!
Köszönöm h írtál..tényleg ezt a könyvet keresem..térképre szükségem van..és szeretném tudni merre járok..nem akarok csak úgy a "légüres térben" lenni..tudom ez talán furcsán hangzik, de van egy elképzelésem amit szeretnék követni..persze amíg nem ütközök az elfogathatanál nagyobb ellenállásba. :)

Dzsini6 2010.03.02. 11:03:21

Én is csak ezt tudom mondani Amigo Respeto!!!

empi 2010.03.08. 14:32:05

@Dzsini6: én meg annyit hogy nem értem kisanyám mirőő beszélsz... :)

lász 2010.03.28. 15:36:52

Csá, végre sikerült:-) Most már figyelemmel követlek!:-)

empi 2010.03.28. 16:58:59

@lász: ..elég nehéz volt ugye?..megértem!
Alma neked + bocsi a hétvége miatt!!!

tóth bence 2010.04.01. 13:38:25

Már intézkedtem, hogy kémrepülö figyeljen utadon és minden percben mutassa merre jársz.A boros kuttal csak csinján_ Én nem disgraphiás vagyok,csak idegen a billentyüzet.

lász 2010.04.01. 18:30:09

Hahó, merre jársz?:-)
süti beállítások módosítása