Időjárás állomás

Click for Santiago de Compostela, Spanyolország Forecast

Én

Április 01-i indulásomra készülő blogomon üdvözöllek. Bréko-bréko.

Camino dal

Discover the playlist EMPI with Cabaret de campagne

Képek

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Spanyolország - időjárás

El tiempo en España

2010.04.03. 16:51 empi

2. nap: Roncesvalles - Larrasoana (28 km)

 

Hola. Buena Camino. Tegnap estétől folytatom. A netezés után még történtek események. Először is Gatusoval vacsiztam a Milanból. Illetve Takuma Sato F1 pilóta mellett aludtam. Túléltük az estét, nem karamboloztunk. Mikor megtudta, hogy magyar vagyok, belekezdett valami sztoriba... objektív-szubjektív... ilyesmi... fosta a szót. Mondtam neki, hogy azért, mert Kodály-módszert tanult, nem minden magyar értelmes. Lekapcsolta a fejlámpáját, kieresztett egy galambot, majd aludtunk. Ő azért alapjáraton "motyogott". Bár ahhoz képest, hogy 80 ember horkolt, és úgy éreztem magamat, mintha egy lápban aludtam volna emiatt, ki voltam pihenve reggelre. Jah, tegnap nagy mákom volt szerintem, én voltam az utolsó, akinek még volt helye. 120 fős szálláson voltunk... olyan templombelsőnek nézett ki. Nagyon összespannoltam a holland  szállásvezető szekcióval.

Reggel 5.30-kor a spanyol armada magához tért, mindenkit felkeltettek. 6.00-kor villanykapcsolás fel... tiplizzetek pellegrinok. Indulásnál a hospitalerok képeket csináltak velem... gondolom, akkor kölcsönös volt a szimpátia. Öreg dutchmannek azért odanyögtem a... "kérek 13 sert" hollandul... ekkor a szerelme testi kontaktusban is megnyilvánult. Amúgy a mai nap a beszólások napja a Caminon! Jah, meg  a nem látom a jeleket. Napkeltekor akartam indulni. A zarándok szállást elhagyók utolsó harmadában indultam. Szakasz első harmada jól ment... egyedül ballagtam. Mindenkinek köszöntem, integettem... olyan forestesen. Ment előttem egy csaj, a táskáján volt egy olyan utazáshoz használt párna, u-alakú. A szarvai az égnek álltak, megkérdeztem tőle, hogy milyen adást fog vele... oszt jól otthagytam. Hallottam a háttérből, hogy nevetnek. Jött egy biciklis szekció, nem tekertek, éppen a hegyről gurultak le, odavetettem egy easy-t! Aztán nem tudom, mi történt, de mellém csapódott Max, a német srác. Jó órát együttmentünk, dumáltunk. Bajor, vallási okokból jött, meg akarja köszönni, milyen szerencsés. Néztem egy nagyot. Jó hozzáállás. Már eltanultam. :)

Közben az út felénél elkezdett szakadni az eső... okádék terepen mentünk le-föl. Sziklás-saras-patakokba... hát lemaradtam Maxtól. Azt vettem észre, halványlila gőzöm sincs, merre járok. Nem figyeltem a jeleket. Mákomra Iglesias és Nuna, valami katalán pár belém akadt. Megint nem kellett néznem az utat. Amúgy a szálláson is egy szobába kerültem velük. 92-es Barca BEK-győzelem megemlítése megnyitotta a szívét felém (Iglesias)... most éppen magyarul tanul. Korrekt a kiejtése. Amúgy őket is elhagytam... később indultak, mint én, kevesebb táv... jobb formában voltak. Olyan szakadó esőben  mentem... uhhh... mindenem sár-víz lett. Tököm kivolt már az erdő közepén. Megálltam ebédelni esőben... magyar szalámi, bagett, csoki, víz, gyümölcs volt a menü. Felbosszantott, hogy vizes lett a friss bagettem, szóltam föl Neki, hogy állítsa el azonnal. 2 perc sem telt bele, elállt az eső. Egész nap nem morgolódtam az eső miatta. Gondoltam elfogadom, ami van. De csak kérni kellett. hu... basszus... sokat olvastam ilyeneket Caminos írásokban, és igaz, bejött. Hihetetlen! Más mondaná, rámondanék egy... jóvannna-t.

Végül is egyedül tettem meg az utolsó 8 km-t, ami megint halál volt. Vagy 5-ször akartam rossz irányba menni. Egy francia pár mindig integetett, hogy ne arra menjek... majd lehagytam őket... eltévedtem, majd utánam kiabáltak. Végén már röhögtünk. Most Larrasoana-ban egy kicsi albergeben vagyok. Kb. 14 fős szállás. 6 euro volt. Társaság hulla. Egy pikírt amerikai csaj pont mellettem netezik. Az úton találkoztunk, kérdezte, beszélek-e valamilyen nyelven... mondtam, hogy nem, azóta úgy néz rám, mint a véres rongyra... pedig még az alsó ágyat is átengedtem neki. Hogy a met-netes szekció is örüljön!! Párizsi netes adatok, amit Lasznak küldtem, full kamu volt. 15 fok, tűző nap. Baszkoknál tegnap szép idő volt. Ma esett 10-16 óráig... most ment egy felhőszakadás... reggel hűvös van. Ja, a Pireneusban 1500 méteren hó volt... összefüggő. :) Ami a kulturális örökséget illeti, egyelőre semmi. Párizs is nagy csalódás ismét. El vannak szállva a tereiktől, csak mert felhúznak a Bastille helyébe egy tornyot! Akivel itt dumáltam, mindenki azt mondja, hogy Budapest "bjutiful". Szerintem is ver mindent, még a hitlerhajú-műfogsoros Demszkyvel is!

Holnap nem tom mi lesz, nem néztem meg a tervet. Pamplona van innen 16 km-re. Tovább kellene menni. Majd este kiszámolom, hogy 25-30km között legyek. Hegynek fel nem megy a pellegrinozás. Egyenes terep a terepem! :) Meszetan lesz lehetőségem zabálni a kilométereket. Ha meg nem, akkor misdebusz. Anyagilag: 20 juro korrekt, első nap is - kiutazás azért volt pont 20, mert vettem egy vizet kínomban 6 juroert. Tegnap 30-ra sikeredett, de ebben benne volt egy buszjegy. Ma 14-gyel járok, van szállás, net és holnapra kaja. Ami a kaját illeti, egyszerűen nem megy 1 bagett 2 nap! Anyu 4 magyar-szittya uborkás szendvicseit is 3 nap alatt ettem meg. Nem vok éhes. Viszont mindenem fáj. Bal lábamat alig bírom emelni, ha lépcsőn kell mászni. Most próbáltam fenistiles masszázst, hát reménykedem. Lelkileg totál ellentmondásos vagyok egyelőre. Jó-rossz-jó-rossz... próbálok pozitív lenni... nehéz.


Nagyobb térképre váltás


Nagyobb térképre váltás

Nézz körül Larrasoana-ban!

12 komment

Címkék: 2. nap roncesvalles larrasoana


A bejegyzés trackback címe:

https://encaminom.blog.hu/api/trackback/id/tr711892153

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiter 2010.04.03. 18:55:07

No, látom szépen haladsz. Ha ezt letudod, jöhet Nepál is :)

tóth bence 2010.04.03. 18:55:07

Sajnálom, hogy lekéstelek. Csakhogy képben legyél itthoniakban, Daróczi Dávid öngyilkos lett. Állitólag depi volt, de nagyon.
Csak igy tovább Petikém,

empi 2010.04.03. 19:08:43

@tóth bence: ohh mit tet vele a a voros luvnya?? :)

tóth bence 2010.04.03. 19:18:40

@empi: a tv szeribt DD átkozottul szerelmes volt Vörös Rébék ezek szerint kevésbé

lász 2010.04.03. 20:06:20

Szia Szto:) Köszi az infókat, és az adatokat is, mi nézzük ám:) Holnap én is túrázom igaz csak a Pilisbe, de legalább most jó idő van:-)
További jó utat Neked:) Ja egy front ismét eléri a környékedet, holnap záporok, majd melegedés szerdán ismét egy front érkezik, léhűléssel. Igen a hegyekben lehet hó is továbbra is:)

tóth bence 2010.04.04. 15:05:39

@empi: Bence karbantartja az erepublikod és 481 pénzed van
remélem eurod is jol áll.

empi 2010.04.04. 18:34:52

@tóth bence: ezt mindenki olvassa anyu..ovatosan!!

Opill 2010.04.05. 08:37:22

Jól haladsz valóban Emp.A kajával ésszel,enni kell,a fájdalmakat is enyhíti.Ha tudsz esetleg szerezni,a banán jóbarát ilyenkor.,könnyű megenni,és jó a tápértéke.Ja és lehet,hogy a nyelvi akadályokat is át tudod vele törni...:)))kitartás,jól nyomod

empi 2010.04.09. 17:59:01

@kiter: nepal mar juhet.. :)

erdö 2010.04.11. 18:18:20

Szia Empi :)
Itt Mary-Zuzu :) és Erdő :)
Bocs, hogy ilyen soká jelentkezünk...még van időnk bepótolni a lemaradást :) Holnap kinyomtatom a naplódat, és akkor mindenki el fogja itt az erdő-családban olvasni :) Éva néni is el akarja olvasni, én meg ajánlottam neki, mert igazán jó szórakoztató style-ban nyomod :) Képzeld lesz lakásunk...már aláírtuk a szerződést, és az ödögnek (bank) eladtuk a lelkünket 20 évre ... furi dolog, még meg kell szokni......Ez van velünk. ÉS TEEEE ??? nagyon izgi lehet az utad, és sztem te ezt nagyon élvezed :) Este még Erdő jelentekezik, megírja a választási eredményeket! Sok pusz addig is :) M&E

erdö 2010.04.11. 20:19:21

Szevasz Gurman!
Botrány van!
Egy pár városban még nem tudtak leszavazni az emberek.
Például a 11.kerületben a zárás után még több mint 700 ember nem tudott leszavazni. A tévékben is áll a bál,mert emiatt kitolták a kampánycsendet és nem beszélhetnek a részeredményekről amíg mindenki le nem szavazott. A médiák ki sem mondhatják a pártok neveit akár este tízig is. Minden csatorna kész van. Óriásbotrány!!!!
süti beállítások módosítása