Időjárás állomás

Click for Santiago de Compostela, Spanyolország Forecast

Én

Április 01-i indulásomra készülő blogomon üdvözöllek. Bréko-bréko.

Camino dal

Discover the playlist EMPI with Cabaret de campagne

Képek

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Spanyolország - időjárás

El tiempo en España

2010.04.07. 14:21 empi

6. nap: Los Arcos - Viana (21 km)

Srácok, mindenkinek köszönöm a figyelmet! Nehéz innen írni, ezért nem tudok válaszolni mindenkinek, de olvasom! Opill, örülök, hogy reggel ezzel indul a napod! Ha már pár embernek örömöt okoz, akkor az jó! Este az osztrák öreglány hospitalerok elhívtak még misére. A magyarommal - aki nem Caminós testformákkal rendelkezik - mentünk el. Itt jöjjön egy kis gazdaságföldrajz: amikor beléptünk ebbe a jelentéktelen településnek a templomába, akkor rájöttem, miért szegény Dél-Amerika! Ezek minden aranyat elloptak... mindent. Amúgy arra kellett rájönnöm, mint "gyakorló" keresztény, hogy a liturgia internacionális. Minden ugyanaz, közös imamormolás, 30 perc a mise előtt, papi rizsa, kézfogás a hívőkkel, majd a jól megérdemelt jutalomfalatok. Az énekekre voltam kíváncsi. Hát a végén odavágtak egy János bácsi a csatában c. dalt! (valóban az volt!) Arra tomboltak. Jah, a papról mintázták a Terminátor 1-et. A magyaromnak fájt a lába, ezért cipő nélkül felrakta a lábát az előtte lévő padra. Hát az a nézés! Én azt hittem agyonver engem is. Nem gyónnék nála. Vétkeztél? 10 gyomros. Majd 5 perc free kombo... nesze. Amúgy a mise végén kihívott minket. Megáldotta a pellegrino és pellegrinákat. Én megúsztam ütés nélkül. Ennek örömére este bevásároltam magamnak egy kis édességet meg egy konzerv savanyúság mixet. Nem fostam szét semmit.

Reggel full nyugalomban 7.00-kor keltünk. Nem volt Checkpoint Csárli, sem spanyol armada. Magyarommal azt terveztük, hogy Vianáig megyünk. Ő lassú, 55 nap alatt szeretné megtenni az utat. Én meg zöldsapkásként lerohantam a tegnapi távot. Ezért pihennem kellett ma. Nem is ment jól a walk... ismerős hangok most... kinézek a gép mögül... hát Csárli az... nem fogok reggel aludni, már most tudom. Szóval a magyarommal indultunk el. Beszélgettünk, de nem esett jól menni az ő tempójában, lassabban. Elfáradtam ettől. Sőt a végén beszélgetni sem esett jól vele. Olyan vagyok, mint egy kisgyerek, kikönyörgöm a játékot, utána meg eldobom. Az út dögunalom volt, nem történt semmi. Fájt a lábam. Viana gyönyörű. Este fogom felfedezni...

Pár érdekességet megosztok Veletek... ma nem történt semmi... viszont sok mindent nem írtam le. A baszkok nemzeti sportja a front tenisz. Minden településen van egy 3 oldalú csarnok. Először nem értettem, hogy miért van minden város közepén egy ilyen... majd bementem az egyikbe. A kezükkel ütögetnek egy labdát a falhoz. A másik érdekesség, hogy reggel, mikor indulok, még alszanak. 9-10 felé már zárva van minden, 5-kor nyit ki minden, de ember nincs az utcán. Este semmi fieszta hangulat, mint a dél-olaszoknál, viszont az utca reggelre tök mocskos... mintha utcabál lett volna. Nem értem, x-faktor. Ja, tegnap Los Arcost nem is láttam távolról, mindenhol zöld dombok. Azt hittem, hogy a megyében járok (Gyűrűk ura), és a dombban laknak. Amúgy a híres baszk elszakadás, meg bla-bla... látni zászlókat, meg kiírásokat, szerintem a magyar Justice for Hungary mozgalom sokkal látványosabb és szembetűnőbb. Bár mi nem küldtünk halálba még senkit. Szállások nagy részén van net. Egy fadobozba van beágyazva, és 1 juro coinnal működik, általában 30 percet. A kedvencem ez - Dzsozi Veleznek tetszene :) - a monitor tetejébe van belefúrva a kártyaolvasó, handmade, fából!! ?? hülyék, onnan levezetni a gépbe... jah, rengeteg Lada Nivát látni, meg régi Skoda Favoritot. Boltok korrektebbek árban, mint odahaza, de ez várható volt... este még folytatom...

Na, este szabadprogramként egy baszk szeparatista lánnyal és Checkpoint Csárlival molotov koktélokat készítettünk, természetesen Csárli ebben is jobb volt. Hát persze az Öbölháború. Körbenéztem a városban. Ismét kb. 3000-en laknak, de egy akkora dóm van a városban, mint Vácon! Ez jellemző különben: kis város, nagy bazilika, ami mindig zárva van. Írok levelet Pope-nak, hogy jó lenne, ha a "minden templomajtó nyitva" programot beindítaná. Megnéztem a holnapi etapot. Azt tervezem, hogy mindkét talpamról lehúzom a bőrt holnap este egyben. 38 km-t kellene menni, Najeráig. Hú. Segítsetek. Muszáj lenne, mert nem fogok beérni. Ida magyaromtól elbúcsúztam, jah a svéd-magyarom csak  4 napot megy a Caminon. Na, ilyen a zarándokok nagy része! Kamu-zarándok. Amúgy újabb szerelem van születőben. A cirauqui francia pár a Shörlimekén Hot Jazz Bandből állandóan betalálnak. Vicces pár. A nő kötéllel összekötötte magát a férfival, aki egy kerekes vacakot húz. Múltkor ráiááááztam a pasira... azóta vigyorog, lehet, hogy este az ágy lábához leteszek egy kis zabot is.


Nagyobb térképre váltás


Nagyobb térképre váltás

Mozgasd az egeret, és nézz körül Vianában!

21 komment

Címkék: los arcos 6. nap viana


A bejegyzés trackback címe:

https://encaminom.blog.hu/api/trackback/id/tr911901609

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lász 2010.04.07. 19:15:27

Szia Szto:)
Látom haladsz tovább, jó olvasni az írásaidat, jó kalandban van részed, szuper!:)
Robiék is olvasnak sz uszodából és üdvözölnek Téged:)
No egy kis jelentés igen a Barca 4-1-re alázta az Arsenált Messi mindössze 4 gólt rúgott:)))
Időjárás Neked: Hétfőig határozott melegedés feléd, és száradás, kisebb zápor még lehet, majd jövő hetén jöhet ismét az eső, de addig még pontosítunk.
További szép túrát kívánok Neked:)

tóth bence 2010.04.07. 19:16:15

Petikém sajnálom, hogy lekéstem és megelőztek, csak annyi módositanék, hogy a végeredmény 4:1, amugy választás ügyben uazt tudom mondani, Magyar Nemzetet is megvettem még reggel korán, de a kicsiket kellett felruháznom. Eddig tartott. Beszéltem a proffal is, ma nem volt olyan lökött, megint elmondta, hogy nem akar kezelni./Hála Istennek/ De ma még fel kell hivnom, mert bővebben is ki akarja fejteni.Mára ennyit,csók,csók

tóth bence 2010.04.07. 19:18:19

Most látom, hogy L.ász megelőzött egy pindurkát, de igy legalább két helyről hallod uazt.

Opill 2010.04.07. 20:25:19

Néha este is olvaslak azért:)azt hiszem még nem mondtam,de ide vág ,az egyik kedvencem kifejezésem,a "baszk szepatarista" nem tudom miért.Azért ott ne hangoztasd:)Este a kedvedért a Bayern-ek szurkolok:))))

empi 2010.04.07. 20:30:25

@Opill: 5 even belul kotelezo olvasmany lesznek az itt leirtak!! amugy Csekpoint Csarlirol felrakok egy dalt holnap..mindenkeppen hallgasd meg!!figyelni a szovegre!szeva

empi 2010.04.07. 20:33:55

@tóth bence: az tok joooo anyu!! nem?orulok.tenyleg.kicsiket puszilom..persze teged is.. :)

tikla84 2010.04.07. 20:35:25

Kedves Peti!

Sok-sok kitartást, és várunk vissza...természetesen mert sok a munka. :-)
A HOT-okat elrakom...

Laura

empi 2010.04.07. 20:53:28

@tikla84: sok a munka...de jo hallani! vissza a jelenbe..koszonom..lau szedd ossze magadat!! :)

Atis83 2010.04.07. 22:03:41

Azért sörben sincs hiány!!!! :)
Minden elismerésem Petya!

tóth bence 2010.04.08. 09:42:19

Folytatom a proffal történt esti beszélgetést, havonta szeretne látni. Ezt nem tudta elmondani, csak hatodszori hivás után. Na mindegy, keddi napomat rászánom, utána a csontvelő lelettel megyek uszikálni kaqumba. Ezt már eldöntöttem végleg.
Szoritunk Neked, hogy a mai távot letudd. Millió puszi és kitartást. De legközelebb csak akkor mehetsz, ha engem is viszel!!!!!!!!! Igy ennek ismeretében meggondolnám a helyedben magam. Puszka sokszor

gautierm 2010.04.08. 10:05:31

Szia, mp!
Milyen a caminos testalkat???;)
Csatlakozom az irigyeidhez....és a helyedben elgondolkoznék....a rágógumikat nem is olyan nehéz eltávolítani.....:)
Hazai hírek: Nézőpont Intézet felmérése alapján: Fidesz-KDNP 63% ; Jobbik: 11% ; MSZP 15% ; LMP 7%.
Ja és látthattuk a vörös démont smink nélkül....

U. üzenete: Kérj és megadatik:)
X

Tarjáni Futi 2010.04.08. 10:44:56

Szeva MP!
Tegnap tiszteletedre fel kellett hörpintenem egy kis fincsi nedüt. Már kineveztem a zarándok borát a hétvégén majd megkóstoljuk. Eszméletlenek az írásaid ha meglesz könyvben kérek egy dedikált példányt

tóth bence 2010.04.08. 11:26:11

Petikém, igyak 6/m Ft-ért, vagy fürödjek minimum 35/m -ért? Kérdezd meg fent, melyiket javasolja!?

tóth bence 2010.04.08. 16:10:10

Petikém, mindig tudtam, hogy zsenik a Merényi család tagjai, de hogy ennyire, nem gondoltam. Zolóka és Te is no és nem utolsó sorban Ági nagyot alkottatok. Szupi a zene, a képek, a beszámoló és minden. Csak igy tovább!!!!!!!!

rája 2010.04.08. 16:39:41

szeva Sztó...én is becsatlakozom a hírfolyamba.Kötelező olvasmány vagy már itt is mi felénk...sőt veled utazunk a leírások alapján!;-)
Josti papa is mondta tegnap, hogy olvas mindig...összejött már majdnem az egész csapat.
Klein Dávidék: "Legújabb hír: A csapat április 7-én 11:20-kor elérte az Alaptábort (5200 m)!" - megyünk mi is!!!

v_agi 2010.04.08. 22:16:13

csütörtök van: ZOLI BESZÁMOL a fociról: 4:3 ra nyertünk. 2-t én termeltem be. 10-en voltunk, ismét a helyemen öltöztem, ami fél siker hisz, ha valaki, Te tudod mennyit és mit jelent ez számomra hétről-hétre.
Te azért ne hajtsd túl magad, hiszen a világ teremtése is 6 nap után egy pihenőnappal zárult.
Különben mit írt Neked Párizsba a cimbora, ami meghatott a Szajna partján. Ez izgat engemet egy álló hete. Tudod minden érdekel,ami érzelmekről szól. Zoli

tóth bence 2010.04.09. 09:19:27

Édes kisfiam! Már nemcsak baconos kifli , hanem net-függő is vagyok. Ha még sokáig nem jössz haza, éhenhalnak testvéreid, mert "főzni sincs időm", állandóan a gép előtt ülök. Ebből kifolyólag Bencével csatározunk emiatt. Mégis kell nekem saját gép. Mindent akarok mostanában magamnak, legalábbis elméletben. Nem jelentkeztél tegnap, remélem csak t echnikai akadály miatt. Szabó Zolinak is megadom a blogodot, ha "dr.matróz" jelentkezik, az az öregebb Sz.Z.

empi 2010.04.09. 15:01:05

@fmagi: szia kilepnel mert nem tudok menteni...a facebook meg szrakodik... :) kereslek meg... :)puszka

empi 2010.04.09. 15:02:57

@tóth bence: nuincs problem..csak nem volt gep..a kozelben.. meg majd irok

empi 2010.04.09. 18:20:55

@Opill: orulhetsz tovabb ment..arjen robben..nem is jatszhatna ilyen nevvel jobb helyen! :))

empi 2010.04.09. 18:23:00

@Atis83: milyen az uj hely??sorben hiany? ot tvan? amugy nem rossz a spanyol bor..olyan ihato..este jol esik. :) de nagy elszallas nincs..legalabb is nekem..nem tudnek menni masnap... :)
süti beállítások módosítása